perjantai 12. elokuuta 2016

Kasvisruokaa


Olin miettinyt pitkään kokeilla soijarouhetta jauhelihan sijaan... en vain saanut aikaiseksi tutustua minulle uuteen raaka-aineeseen. Keväällä rohkenin ostaa tummaa soijarouhetta ja muutaman viikon mietinnän jälkeen tein ensimmäisen makaronilaatikon. Perhe ei huomannut jauhelihan vaihtuneen soijaan, vaikka yritin kysellä miltä maistuu... "hyvältä maistuu" -kommentteja tuli kaikilta. 

Myös perinteinen spagetti bolognese onnistuu soijarouheesta. Kätevintä on, että aina löytyy kaapista jotain, mistä valmistaa nopsasti ruokaa. Itse tykkään ensin työstää soijarouheen lisäämällä rouheen sekaan vettä ja mausteet (runsaasti), kun rouhe on pehmentynyt käsittelen sitä kuin jauhelihaa... esim. paistan pannulla sipulin kanssa ja lisään tomaattikastikkeen.



2 kommenttia:

  1. Olen ymmärtänyt, että soijarouhetta pitää maustaa reilummalla kädellä kuin jauhelihaa, pitääkö paikkansa? Minulla on ollut moneen otteeseen mietinnässä soijarouheen kokeilu, mutta vielä en ole rohjennut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reilusta maustamisesta olen myös kuullut, itse maustan jauhelihan reilulla kädellä ja samalla tyylillä maustan soijarouheen... kannustan kokeilemaan sillä soijarouheesta on helppo tehdä ja mielestäni sopii hyvin jauhelihan korvikkeeksi. Nyhtökauraa en ole vielä löytänyt lähikaupoista ja kovasti odotan päästä myös sitä kokeilemaan.

      Poista