sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Juicing

Ihanaa alkanutta uutta vuotta! 

Vuoden ensimmäisen postauksen aloitan hevillä asialla. Olen nimittäin seurannut Juice Finland FB-ryhmän mehupaasto projektia, jossa paastomehut tehdään tuoreista vihanneksista ja hedelmistä. Itse en koe tarvetta paastoamiseen, mutta olen kiinnnostunut näistä vihermehuista… oiva jatke vihersmootheille, joita olen jonkin aikaa jo harrastanut ja ovat ihanaa herkkua!

Vihermehuissa minua kiinnostaa oppia pitämään varsiselleristä ja olenkin laittanut sitä maltillisesti, jottei mehustelukokeilu tyssää ihan alkuunsa. Myös parsakaalin varren hyödyntäminen sen ravinnollisten arvojen takia on kiinnostavaa. Tuoretta inkivääriä ja pinaattia käytin smootheissa ja näitä nyt mehustan. Omissa mehukokeiluissani olen laittanut aineksia oman tuntuman mukaan, mutta toki ainekset ovat niitä, mitä mehupaastolaiset käyttävät. 

Perhe on ollut innolla mukana tekemässä ja maistelemassa vihermehujani... sain lainaksi mehulingon ja nyt jo muutaman mehukokeilun jälkeen on alkanut tuntumaan siltä, että taidan hankkia oman mehustimen. Kuvan mehussa käytin näitä aineksia: 2 lehtikaalin lehteä, 10 cm pätkä lehtiselleriä, pinaattia, inkivääriä, 1 iso porkkana, 1 päärynä ja 1 kiivi… ja voin vakuuttaa, että hyvää on!




2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoista, tekisi mieli itsekin kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Nyrkkisääntönä 70% vihreää ja 30% hedelmiä... tulee ihanan maukuisia mehuja!

      Poista