keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Tahko MTB 2014 - Suomen suurin ja haastavin maastopyörätapahtuma

En malttanut olla tekemättä pientä postausta viime viikonlopun suuresta maastopyörätapahtumasta Tahkolla, niin fiiliksissä olen vieläkin omasta suorituksestani ja koko tapahtumasta. Reitti on paikoin helppoa ja mukavan teknistä, ja erittäin haastavia osuuksia löytyy varsinkin tällaiselle varovaiselle ajajalle. Tänä vuonna ilma oli suotuisa puolipilvisellä säällä, eikä hyttyset olleet minun kiusana.

Koko perhe osallistui kukin eri pituisille matkoille ja minä ajoin ensimmäistä kertaa 45 km (aikaisemmin olen ajanut 25 km reittiä lasten kanssa). Jännitti lähteä matkaan ilman miehen ajoseuraa, mutta lyöttäydyin yhden tutun vierelle lähdössä ja rupatellessa meni ensimmäiset noin 13 km kunnes tiemme erosivat; minä lähdin ajamaan 45 km reittiä ja rupatteluseuralainen kääntyi 60 km reitille. Ajaminen sujui minulta hyvin vaikka välillä jouduinkin jalkautumaan ja aikaa ajamiseen kului himpun yli 4 tuntia. En maltannut pitää pitkiä taukoja huoltopisteillä, söin muutaman palan suolakurkkua ja pari mukia urheilujuomaa.

Itse ajo sujui ilman mitään onglemia ja nautin jokaisesta hetkestä... ja vaikka porukkaa suhahti ohi oikealta ja vasemmalta tasaseen tahtiin. Viimeinen lasku Tahkovuoren rinnettä alas meni lähes pyörän taluttamiseksi, kun ensimmäisen jyrkän laskun jälkeen pyörä lähti alta (pöh), en edes kaatunut... :)
 





Tämä kuva ei liity Tahkoon mitenkään, mutta poika on taas kovasti harjoitellut keulimista!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti