keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Keittiöpyyhkeitä

Meillä on keittiössä käytössä astia- ja käsipyyhkeinä nimikoidut pyyhkeet. Astiapyyhkeet ovat pellavaa ja käsipyyhkeet puuvillaa. Äitini on nämä aikoinaan kuusikymmentä luvun taitteeessa talouskoulussa itselleen tehnyt. Nimikirjaimet kuin myös päärmeet on käsin ommeltu... on niissä ollut näpertämistä! Molempia pyyhkeitä minulta löytyy vähintään puoli tusinaa. Pyyhkeet ovat olleet käytössä lapsuuden kodissani ja nyt siis minulla päivittäin... ja minulla on erittäin vahva tunneside näihin pyyhkeisiin! Vieläkin pesun jälkeen silitän nämä pyyhkeet huolellisesti ja taittelen ne niin kuin äitini minulle opetti! 

Taitavat nuo pyyhkeet periytyä vielä minunkin lapsilleni sen verran kestävää laatua kun ovat!





2 kommenttia:

  1. Meillä samalla tarinalla höystetyt pyyhkeet myös käytössä keittiössä samoissa tehtävissä. Ainoa ero on vaan se, että puolet pyyhkeistä on miehen isoäidin peritöä ja meillä anoppi lahjoitti ne meille siivousräteiksi. Hän edelleen jaksaa ihmetellä, miksi niitä tykkään käyttää ja ihan esillä pitää:) Minä en pidä juurikaan silittämisestä, joten pyöritän pyyhkeet aina makelin läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarinat ovat mielenkiintoinen lisä perintötavaroille... ja niitä minulla kuin monella muullakin varmasti riittää jaettavaksi.

      Mankeli olisi tarpeellinen meilläkin! :-)

      Poista